”Huimia tuloksia hurjassa tahdissa”
Kun avoimia työpaikkoja markkinoidaan oikeissa kanavissa ja osuvasti kohdistettuina, voittajia ovat niin työnhakijat, työnantajat kuin koko Suomikin. Eran digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Teemu Sätilä kertoo, kuinka TE-liven katsojamäärät lähtivät lentoon analyyttisen digimarkkinoinnin voimin. Yhteiskunnallisesti merkittävää markkinointia ”TE-live on TE-toimistojen verkkopalvelu, joka auttaa työnantajia rekrytoimaan osaavia tekijöitä ja työnhakijoita löytämään töitä. Keinona ovat livelähetykset, joissa avoimista työpaikoista […]
Tarinallinen podcast auttaa suomalaisia tekemään fiksumpia talouspäätöksiä
IhanFINE-podcast kertoo vakuutus-, pankki- ja sijoitusasioiden koukeroista mukaansatempaavalla ja helposti omaksuttavalla tavalla. FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan viestintään podcast on tuonut rentoutta ja näkyvyyttä uusien kohderyhmien parissa. Avain onnistuneeseen podcastiin oli ajatuksella tehty konsepti. Millainen rooli podcastilla on viestinnässänne, FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan viestintäpäällikkö Elina Antila? Tehtävämme on kasvattaa suomalaisten talousosaamista, jotta he tekevät fiksumpia päätöksiä […]
Videot ja animaatiot
Videot ja animaatiot Liikkuva kuva vangitsee katseen, tempaa mukaansa, kertoo tarinan ja herättää tunteita. Me Eralla käsikirjoitamme ja teemme vaikuttavia videoita sekä animaatioita monenlaisiin tarpeisiin ja erilaisille yleisölle. Tervetuloa tutustumaan parhaisiin paloihin! Tarinalliset videot https://vimeo.com/717499015https://youtu.be/TQR1o8K0CTkhttps://www.youtube.com/watch?v=knCl3m-g2Fc ASIAKAS: AEL 100-vuotisjulhlan historiavideo ASIAKAS: PEAB SUOMI Aro Systemsin modernit työtilat ASIAKAS: BERNER LV – Juhanin ja Elinan iho https://www.youtube.com/watch?v=YDV9WrPhDA4https://youtu.be/G0em7Cd691Q?si=VyF056L_439nNCMChttps://youtu.be/I9evrEd24cM?si=GH1Jo6frwtuWGkIX […]
40-vuotias Finlandia-palkinto teki jokaisesta suomalaisesta kirjallisuusvaikuttajan
Suomen Kirjasäätiö halusi tehdä 40-vuotiaasta Finlandia-palkinnosta koko kansan puheenaiheen. Kaikkien aikojen Finlandia -äänestys keräsi 22 000 ääntä ja poiki nelisenkymmentä mediaosumaa – sekä innosti kustantajat ottamaan uusintapainoksia vanhoista Finlandia-klassikoistaan. Kirjasäätiö jakoi Finlandia-palkinnon jo 40. kerran vuonna 2023. Miten juhlavuosi näkyi, hallituksen puheenjohtaja Mari Koli? Kiinnostus Finlandia-palkintoa kohtaan oli vähentynyt viime vuosina ja koimme Kirjasäätiön hallituksessa […]
Palkittu lehtiuudistus käänsi mittarit kaakkoon
Asuntosäätiö päätti laittaa asukaslehtensä Kotimaiseman uuteen uskoon ja samalla nostaa laadukkaat sisällöt kaiken viestinnän ja markkinoinnin ytimeen. Nyt mittarit näyttävät, että valinta oli oikea. Millainen on sisältöjen rooli Asuntosäätiön viestinnässä ja markkinoinnissa, viestintä- ja henkilöstöjohtaja Johanna Otranen? Laadukkaat sisällöt ovat kaiken tekemisemme ytimessä, kaikki viestintämme ja markkinointimme versoo Kotimaisema-asukaslehdestämme. Ketkä osaisivat paremmin kertoa asumisoikeusasumisesta kuin […]
Aidot tarinat oikeassa ympäristössä houkuttelevat osaajia Kokkolaan
Kokkola Industrial Park on Pohjois-Euroopan suurin kemian- ja metallienjalostusteollisuuden ekosysteemi, jonka yhteenlaskettu viennin arvo vuonna 2022 oli 1,5 miljardia euroa. Seuraavien viiden vuoden aikana alueen yritykset tarvitsevat 1 600 uutta työntekijää. Heitä houkuteltiin Kokkolaan Kemia-lehteen räätälöidyllä ilmoitusliitteellä. Millainen rooli markkinoinnilla ja viestinnällä on toiminnassanne, Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ry:n toiminnanjohtaja Johanna Hylkilä? KIPiä vastaavaa yrityskeskittymää ei Suomesta […]
IPR made easy – mitattavia tuloksia sisältömarkkinoinnilla ja mediaviestinnällä
Aineettomat oikeudet – Intellectual Property Rights – koetaan monessa yrityksessä vaikeaselkoisiksi ja monimutkaisiksi. Siksi ne jäävät usein retuperälle. Kansainvälisesti toimivan Kolsterin markkinoinnin tavoite onkin tehdä IPR:stä helposti lähestyttävää ja näyttää koko toimialalle suuntaa. Keinoiksi Kolster on valinnut pitkäjänteisen sisältömarkkinoinnin ja mediaviestinnän. Kolster on kansainvälisesti toimiva IPR-alan asiantuntijayritys. Millaista roolia markkinointi liiketoiminnassanne näyttelee, markkinointipäällikkö Niko Havupalo? […]
Satavuotiaan uusi elämä sai apurahan hakijat liikkeelle sankoin joukoin
Kun 100-vuotias Ammattienedistämissäätiö AEL uudistui koulutusta tarjoavasta oppilaitoksesta yleishyödylliseksi apurahasäätiöksi, tarvittiin ravistelevaa brändiuudistusta sekä johdonmukaista markkinointia ja viestintää. Uusi ilme, juhlaseminaari ja kohderyhmää puhuttelevat sisällöt toivat jo ensimmäiselle apurahakierrokselle 145 hakemusta. AEL on uudistunut aikuiskoulutusta järjestävästä oppilaitoksesta apurahasäätiöksi, joka edistää suomalaisen yhteiskunnan kilpailukykyä. Mitä tämä merkitsi brändille, joka oli juuri täyttämässä sata vuotta, AEL:n projektijohtaja […]
Markkinointi maustaa huipputason ravintolaelämyksen
https://eracontent.fi/wp-content/uploads/Olo-hero.mp4https://eracontent.fi/wp-content/uploads/Olo-hero-mob.mp4 Kilpailu ravintola-asiakkaista on kiivasta, ja valinnanvara kasvaa koko ajan. Siksi persoonallisista huippuravintoloistaan tunnettu Olo Collection rakentaa brändejä, joihin voi rakastua. Pitkäjänteisen brändityön rinnalla markkinoinnin tehtävä on täyttää varauskirjat päivästä toiseen – ja pysyä mukana hektisen bisneksen kaikissa käänteissä. Olo Collection on laadukkaan ruokafilosofian ympärille kasvanut huippuravintoloiden ryhmä. Mitä seitsemän persoonallisen ravintolan kokonaisuus edellyttää markkinoinnilta, toimitusjohtaja […]
Pitkäjänteinen markkinointi vie kasvuritystä kohti isoja tavoitteita
Taina Steiner ja Anu Kivelä perustivat Medantan tehdäkseen maailman parhaita työvaatteita. Laadun, vastuullisuuden ja omien innovaatioiden rinnalla pitkäjänteisellä markkinoinnilla on ollut iso merkitys yrityksen vahvassa kasvussa. Mikä rooli markkinointiviestinnällä on ollut yrityksenne kehityksessä, Medantan yrittäjä ja tuotantojohtaja Taina Steiner? Perustaessamme Medantan Anu Kivelän kanssa vuonna 2008 lähdimme kehittämään maailman parhaita työvaatteita. Markkinoinnin tavoitteeksi asetimme nousun […]
Saavutettavuus avaimet käteen -palveluna
EU:n saavutettavuusdirektiivi edellyttää kaikkien julkisten organisaatioiden tekstittävän verkkosivuillaan tallenteena olevat video- ja audiosisällöt. Työ- ja elinkeinotoimiston TE-live-lähetykset tuovat yhteen työnhakijat ja työnantajat. Era Content hoitaa keskitetysti näiden tallenteiden tekstitykset kaikille viidelletoista TE-palvelualueelle. Mistä TE-livelähetyksissä on kyse, TE-liven valtakunnallisen tiimin johtava asiantuntija Sampsa Halmesaari? Aloimme kehittää livelähetyksiä vuonna 2016, koska meistä oli tärkeää tuoda yhteen sekä […]
Iso asenne viestinnässä luo parasta mainetta
https://eracontent.fi/wp-content/uploads/A-Insinoorit-hero.mp4https://eracontent.fi/wp-content/uploads/A-Insinoorit-hero-mobiili.mp4 A-Insinöörit nimettiin kesällä 2021 alan hyvämaineisimmaksi yritykseksi. Konsulttitalon viestinnässä vannotaankin aktiivisen, rohkean ja ketterän ulkoisen viestinnän nimeen. Nopeasti kasvavassa, monipuolisessa asiantuntijayhteisössä erilaisia viestintätarpeita riittää ja luotettavien kumppaneiden rooli korostuu. Millaiset tavoitteet viestinnällänne on, A-Insinöörien viestintäjohtaja Silja Sarkamo? Meillä on kaksi isoa tavoitetta: yrityksemme tunnettuuden rakentaminen sekä rikkaan, syvän ja hyvin moninaisen substanssiosaamisemme ja asiantuntijuutemme […]
Tärkeintä yhdessä työskentelyssä on ilo
Kun Erillisverkot kasvoi ja kehittyi, sen brändi putosi vähitellen kelkasta – ja sama uhkasi asiakaskokemusta. Niinpä viranomaisia ja huoltovarmuuskriittisiä toimijoita palveleva valtion erityistehtäväyhtiö päätti pistää lupauksensa, äänensä ja palvelukuvauksensa kuntoon. Lopputuloksesta välittyy paitsi tiivis tiimityö, myös myönteinen asenne. Erillisverkot on valtion erityistehtäväyhtiö, joka palvelee ensisijaisesti viranomaisia ja muita turvallisuustoimijoita. Miksi halusitte panostaa brändinne uudistamiseen, viestintäjohtaja […]
Virtaa uudesta ilmeestä ja verkkosivustosta
https://eracontent.fi/wp-content/uploads/stk_referenssi-2.mp4 Sähköteknisen Kaupan Liitossa työt sujuvat tehokkaasti, ja digikanavista saadaan hyödyllistä analytiikkaa. Aiemman järjestelmäviidakon sijasta kahden verkkosivuston päivittäminen, CRM:n ylläpito ja uutiskirjeiden lähettäminen tapahtuvat nimittäin nyt kaikki Hubspotilla. Digi-infran rinnalla uudistui myös liiton visuaalinen ilme. Miksi päätitte uudistaa Sähköteknisen Kaupan Liiton verkkosivuston, toimitusjohtaja Sallamaari Muhonen? Kun aloitin STK:n toimitusjohtajana vuoden 2021 alussa, oli selvää, että […]
Natiivikampanjalla 54 prosentin loikka myyntiin
Natiivimainonta oli japanilaiselle kynävalmistaja Pilotille täysin uusi aluevaltaus Suomessa. Maajohtaja Pia Häkkinen lähti kuitenkin ennakkoluulottomasti kokeilemaan uutta yhdessä Eran kanssa. Bujoilevan Emman ja muiden Frixion-kynien käyttäjien tarinat keräsivät Iltalehdessä yli 100 000 lukukertaa. Mitä tavoittelitte natiivikampanjalla ja kuinka se toteutettiin, pilotin Suomen maajohtaja Pia Häkkinen? Kampanjamme tavoitteet olivat kristallinkirkkaat: lisätä Pilotin tunnettuutta ja tavoittaa FriXion-kyniemme tuoteperheen […]
Sisältömarkkinointi tuo liikennettä, liidejä ja asiakkuuksia
Verkko- ja puhepalveluita yrityksille tarjoava S1 Networks kisaa asiakkaista isojen operaattorien kanssa. Vuonna 2011 perustetun yrityksen asiakasmäärä kasvaa jatkuvasti, ja liidigeneraattorina hyrräävät hyödylliset sisällöt ja jatkuvasti kehittyvä verkkosivusto. Miksi S1 Networkissa päätettiin satsata sisältömarkkinointiin, myyntijohtaja Mika Baggström? Kaupankäynti on muuttunut muutamassa vuodessa ihan kokonaan. Meiltä ei enää kysytä referenssejä, vaan uudet asiakkaat tutustuvat ensin verkkosivuihimme. […]
Puhutteleva viestintästrategia erottaa muiden joukosta
Loiste Energia haluaa puhutella ihmisiä, kertoa selkokielellä energia-asioista ja olla mukana asiakkaiden arjessa. Viestintästrategia on vahvistanut energiayhtiön omaa ääntä, muuttanut toimintatapoja ja tuonut laajaa medianäkyvyyttä. Mitkä ovat viestintänne tavoitteet, Loiste Energian liiketoimintajohtaja Ulla Leppä? Haluamme viestinnällä muuttaa mielikuvia Loisteesta ja koko energia-alasta. Toivomme ihmisten huomaavan, kuinka innovatiivinen energiatalo me olemme. Ja kuinka pienillä, ihmisten kokoisilla […]
Tarinallisuudesta voimaa videokerrontaan
https://eracontent.fi/wp-content/uploads/Cramo-From-start-to-finish-erilaiset-jenkkifutistreenit_1080p.mp4https://eracontent.fi/wp-content/uploads/Cramo_1-1.mp4 360-käynti työmaalla, tankotanssia kurottajan nokassa ja stunttihyppy motocross-pyörällä. Cramo haluaa olla digitaalisuudessa alansa edelläkävijä kaikilla rintamilla. Siksi rakennuskoneita ja työmaapalveluita vuokraava yritys panostaa videokerrontaan, jossa yhdistyvät tarina ja tunne. Mitä tavoittelette videokerronnalla, Cramon Digital Marketing Specialist Sari Lindfors? Meillä on luovuutta ja kyky palvella asiakkaidemme kaikenlaisia tarpeita, ja tätä viestiä haluamme välittää uusilla kiinnostavilla tavoilla myös työmaiden ulkopuolella. […]
Brändi rakentui koko henkilöstön voimin
Kauno- ja tietokirjallisuutta julkaiseva Bazar Kustannus kaipasi apua brändinsä kirkastamiseen. Eran johdolla kustantamon tulevaisuuden ydin rakennettiin uusiksi koko henkilöstön voimin. Työpajatyöskentelyn lisäksi Era toteutti asiakkaille suunnatun kyselyn. Miksi ryhdyitte brändityöhön, Bazarin johtaja Markus Lähdesniemi? Teimme uutta strategiaa keväällä 2018, ja yhdeksi tärkeimmistä kehityskohteistamme nousi brändimme kirkastus. Halusimme kertoa sidosryhmille ja kuluttajille, millainen on vuoden 2018 […]
Karkkimyytinmurtajat ja muita makeita tarinoita
Fazer Makeisilla on pitkä historia ja liuta legendaarisia tuotteita. Niihin liittyvä arvokas ja kiehtova karkkitrivia jäi kuitenkin pitkään huomaamatta. Nyt karkkihistoria leviää digitaalisessa muodossa kaikkien huulille. Mitä tavoittelette sisältömarkkinoinnilla, Fazer Makeisten Senior Digital Manager Matti Markkola? Haluamme, että kuluttaja viettää aikaa Fazer Makeisten parissa muutenkin kuin ostamalla ja nauttimalla tuotteitamme. Meillä on valtavasti ainutlaatuisia tarinoita, joihin […]
Sauli-tauluilla median valokeilaan
Lemmikkien ja luontoaiheiden lisäksi suomalaiset teettävät seinilleen Sauli Niinistö -tauluja ja jopa tilaavat tasavallan presidentin kuvalla varustettuja palapelejä. Tämä tehdaskierroksella paljastunut ilmiö poiki ifolorille laajan medianäkyvyyden aina ulkomaita myöden. Mitä tavoitteita olette asettaneet mediaviestinnällenne, ifolorin markkinointipäällikkö Päivi Pietarinen? Olemme kuva-alan markkinajohtaja, ja haluamme nousta ykköseksi myös alan asiantuntijana. Aloimme panostaa tähän tavoitteeseen vuoden 2018 alussa, jolloin laajensimme yhteistyötämme Eran kanssa […]