era-tiedote-16x9

Brändityöt

Hyvin tehty brändi antaa toiminnalle suunnan, motivoi tekijöitä, hurmaa ja vakuuttaa. Me Erassa olemme tehneet vaikuttavaa brändityötä kymmenien asiakkaidemme kanssa vuodesta 2014 lähtien. Tervetuloa brändigalleriaamme – oppaana perustajaosakkaamme Riitta Pollari!

 

BRÄNDITYÖT YRITYKSILLE

”Ei ole liioiteltua sanoa, että ilman brändiä ei ole yritystä tai tuotetta – kiteytyyhän brändissä olemassaolon tarkoitus, tärkeimmät tavoitteet, yhteiset arvot ja lupaukset sekä ääni ja olemus. Vaikuttavassa brändissä hitsautuvat yhteen organisaation pyrkimykset ja ympäröivän maailman ilmiöt. Brändin luominen ja uudistaminen vaativat paljon ajattelua, havainnointia, kyseenalaistamista ja erilaisia näkökulmia.

Hyvin tehty brändi rakentuu pala palalta, mutta kun kokonaisuus on valmis, se tuntuu aivan itsestään selvältä!”

BRÄNDITYÖT JULKISILLE ORGANISAATIOILLE

”Kun tehtävänä on yhteiskunnallinen vaikuttaminen, brändin merkitys on valtava! Missio, visio, arvot ja ääni ovat aivan yhteiskunnallisen toimijuuden ytimessä. Olemme tehneet matkaa monen yhteiskunnallisen toimijan kanssa, luoneet toiminnalle uutta suuntaa ja auttaneet kohderyhmiä löytämään niiden luo.”

Brändityöt mediataloille

”Erityisosaamistamme on mediabrändien kehittäminen, ja meillä on vahva ja monipuolinen media-alan kokemus. Medioilta odotetaan puolueettomuutta, moniäänisyyttä ja oman yleisön palvelemista. Lisäksi yhteiskunnan polarisoituminen, kohderyhmien tavoittaminen ja taloudelliset paineet haastavat medioiden asemaa. Mediabrändin rakentaminen onkin aivan oma taiteenlajinsa, jossa tavoitteena on hurmaaminen, sitouttaminen sekä tilan jättäminen sanan- ja tulkinnanvapaudelle.”

Brändi-ilmeet

”Sillä, miltä organisaatio näyttää ja miten se visuaalisesti viestii, on valtava merkitys. Usein ensimmäinen kohtaaminen uuden tai uudistuneen brändin kanssa tapahtuu juuri näkemällä – muun kokemisen aika tulee vasta sitten, jos ensivaikutelma hurmaa, yllättää tai vakuuttaa. Visuaalisuuden ja designin miettiminen onkin tärkeä osa brändityötä ja usein ensimmäinen tapa tehdä uusi brändi näkyväksi ja tuntuvaksi.”

Brändien lanseeraus

”Varsinainen brändityö alkaa vasta, kun brändi on tehty ja dokumentoitu. Brändillä ei nimittäin ole mitään virkaa, jos se ei muutu toiminnaksi, näy muutoksena, uudista mielikuvia ja tuo tuloksia. Brändiä ei pidä nostaa jalustalle tai jemmata kassakaappiin. Se on arkinen työkalu, jota yhä useammin on ollut tekemässä monipuolinen joukko ihmisiä. On hienoa, että saamme usein olla mukana auttamassa brändiä heräämään käytännössä henkiin.”

Galleristina strategi ja muutosvalmentaja

Riitta Pollari

Riitta Pollari on Eran R, yksi toimistomme perustajista. Hän keskittyy brändi- ja strategiatöihin, valmennuksiin sekä johdon ja asiantuntijoiden valmennuksiin ja sparrauksiin. Riitta on näkemyksellinen ja ennakkoluuloton uuden luoja, joka uskoo kysymisen ja ajattelun voimaan. Hän on ollut mukana tekemässä ja uudistamassa kymmenien asiakkaidemme brändejä.