s1-era-sisalto

Sisältömarkkinointi tuo liikennettä, liidejä ja asiakkuuksia

Verkko- ja puhepalveluita yrityksille tarjoava S1 Networks kisaa asiakkaista isojen operaattorien kanssa. Vuonna 2011 perustetun yrityksen asiakasmäärä kasvaa jatkuvasti, ja liidigeneraattorina hyrräävät hyödylliset sisällöt ja jatkuvasti kehittyvä verkkosivusto.

Miksi S1 Networkissa päätettiin satsata sisältömarkkinointiin, myyntijohtaja Mika Baggström?

Kaupankäynti on muuttunut muutamassa vuodessa ihan kokonaan. Meiltä ei enää kysytä referenssejä, vaan uudet asiakkaat tutustuvat ensin verkkosivuihimme. Jos he kokevat meidät luottamuksen arvoisiksi, he ottavat sitten suoraan yhteyttä. Toimivat verkkosivut ja potentiaalisia asiakkaita puhuttelevat sisällöt ovatkin äärimmäisen tärkeä osa brändiämme ja luotettavuuttamme.

Meillä on hienoja tarinoita asiakkaidemme onnistumisista, mutta aiemmin emme kertoneet niitä kuin yhdelle asiakkaalle kerrallaan, kahden kesken. Sisältömarkkinointi on tehnyt tarinoistamme näkyvän osan brändiämme. Meillä on asiakkaita ihan pienistä nyrkkipajoista aina isoihin, satojen miljoonien liikevaihtoa pyörittäviin yrityksiin, ja nykyään heidän aidot kokemuksensa tiivistyvät nettisivujemme sisällöiksi.

s1-era-numeronosto

Millaisiin tuloksiin olette päässeet?

Seuraan tarkasti analytiikkaamme. Sivuillamme on nyt noin 35 prosenttia enemmän uusia kävijöitä kuin keväällä 2019, jolloin aloitimme sisältömarkkinointiyhteistyön Eran kanssa. Sivustomme sisältöjen parissa myös vietetään paljon aiempaa enemmän aikaa ja monet kävijät palaavat yhä uudelleen. Se kertoo, että nykyiset ja potentiaaliset asiakkaamme haluavat lukea muiden kokemuksista ja näkemyksistä valokuitu- ja mobiilivaihdeasioissa.

Myös hakukoneoptimoinnin kehittäminen on tuottanut hyviä tuloksia, ja orgaaninen näkyvyytemme on selvästi parantunut Google-hakutuloksissa. Vaikka SEO-tekemisestä syntyy suunnittelukustannuksia, se vähentää maksullisen mainonnan tarvetta ja lopputuloksena saamme enemmän kauppoja.

Saammekin nykyään aiempaa suurempia asiakkuuksia ja nimenomaan niin, että asiakkaat ovat itse ottaneet yhteyttä meihin – kaupoistamme jo kolmasosa tulee suorien yhteydenottojen kautta. Verkkosivustomme sisällöt ovat isossa roolissa, kun uudet asiakkaamme puntaroivat mahdollisia toimittajia.

Mihin tarvitsette sisältömarkkinoinnin kumppania – voisitteko tehdä työn itsekin?

Jokaisen yrityksen kannattaa keskittyä omaan liiketoimintaansa ja hyödyntää muissa töissä kunkin alan ammattilaisia! Olen erittäin tyytyväinen, että ymmärsimme ottaa yrityksellemme ulkopuolisen kumppanin verkkopalveluiden ja sisällöntuotannon kehittämiseen.

Tein verkkosivustomme uudistusta aluksi itse, mutta huomasin pian, että se tulee aivan liian kalliiksi. Minulla meni kaikkeen uudistamiseen ja sisällöntuotantoon niin paljon aikaa, että en olisi ehtinyt muuta tehdäkään. Siksi on mahtavaa, että kumppanina on ammattilaisporukka, joka tekee työn nopeasti ja luotettavasti.

Suosittelen ehdottomasti myös pienille yrityksille eri alojen ammattilaisten osaamisen hyödyntämistä. Se tulee loppupelissä myös paljon edullisemmaksi.

Miksi juuri Era?

Minulla on vuosien varrelta kokemusta aika monesta toimistosta. Eran kanssa homma toimii: ihan kympin arvoinen suoritus! Jo alkupalaverimme sujui helposti, koska Erassa ymmärrettiin toimialaamme ja liiketoimintaamme. Minulle tulee kiva fiilis, kun eralaiset seuraavat aktiivisesti bisnestämme ja ehdottavat suoraan uusia ideoita tai jo olemassa olevien sisältöjen hyödyntämistä uudelleen.

s1-era-numeronosto2
s1-era-numeronosto3

Asiakkuusjohtaja Viivu Toikka:

Yhteistyöllä lisää myyntiä

”S1:ssä ollaan aina valmiita keskustelemaan ja testailemaan ideoita kanssamme. Tuntuu todella siltä, että olemme päässeet yhdessä edistämään yrityksen myyntiä.”

Haluatko kuulla lisää?

Eero Anhava

Toimitusjohtaja ja osakas
040 123 4567
eero.anhava@eracontent.fi