mockups-design.com

Pitkäjänteinen markkinointi vie kasvuritystä kohti isoja tavoitteita

Taina Steiner ja Anu Kivelä perustivat Medantan tehdäkseen maailman parhaita työvaatteita. Laadun, vastuullisuuden ja omien innovaatioiden rinnalla pitkäjänteisellä markkinoinnilla on ollut iso merkitys yrityksen vahvassa kasvussa.

Mikä rooli markkinointiviestinnällä on ollut yrityksenne kehityksessä, Medantan yrittäjä ja tuotantojohtaja Taina Steiner?

Perustaessamme Medantan Anu Kivelän kanssa vuonna 2008 lähdimme kehittämään maailman parhaita työvaatteita. Markkinoinnin tavoitteeksi asetimme nousun Suomen tunnetuimpien työvaatevalmistajien joukkoon.

Eran kanssa aloitimme yhteisen taipaleemme vuonna 2017. Vuosien mittaan eralaiset ovat oppineet tuntemaan sekä meidät että toimialamme niin hyvin, että välillä tuntuu kuin olisimme töissä samassa yrityksessä. Yksittäisten sisältöjen tekeminen on kasvanut kokonaisvaltaiseksi jatkuvaksi yhteistyöksi.

Pitkäjänteinen työ on kantanut hedelmää. Nykyään kymmenet tuhannet ammattilaiset pukeutuvat joka päivä työvaatteisiimme sairaaloissa, terveyskeskuksissa, hoivakodeissa, eläinlääkäriasemilla, keittiöissä ja ravintoloissa. Samalla liikevaihtomme on moninkertaistunut.

Era onkin tänä päivänä tärkeä strateginen kumppanimme, johon voimme luottaa kaikissa markkinointiviestinnän tarpeissamme. Ideoimme yhdessä, ja eralaiset sparraavat ja haastavat meitä kipinä silmäkulmassa.

Mistä asioista haluatte olla tunnettu?

Olemme rakentaneet brändiämme systemaattisesti. Haluamme, että meidät tunnetaan vaatteista, joissa on mukava ja turvallista työskennellä – ja jotka ovat myös kauniita sekä ympäristöystävällisiä. Muista meidät erottavat antimikrobiset materiaalit, jotka olemme itse kehittäneet kymmenen vuoden aikana.

Myös ympäristöasiat ovat meille tärkeitä. Alusta saakka olemme tarkoin miettineet, miten ja mistä materiaaleista vaatteemme valmistetaan. Asiakkaidemme on tärkeää kuulla, että otamme kestävän kehityksen periaatteet huomioon koko vaatteen elinkaaressa, suunnittelupöydältä käyttöön asti.

Miten markkinoitte tuotteitanne?

Tuore esimerkki on työvaatemallistoamme esittelevä katalogi. Päädyimme printtituotteeseen, koska halusimme tavoittaa terveydenhuoltoalan ammattilaiset työpaikoillaan. Katalogin selkeä sisältö palvelee vaatteiden käyttäjiä ja sen raikas visuaalinen ilme – kuvat, fontit, taitto – rakentavat laatuun perustuvaa mielikuvaamme. Halusimme tehdä katalogista houkuttelevan lukupaketin, joka kuluu käsissä esimerkiksi sairaaloiden kahvihuoneissa.

Eniten markkinoimme digitaalisissa kanavissa. Somessa olemme panostaneet paljon Instagramiin, jossa yhtenäinen ilme ja varta vasten Instaan suunnitellut sisältökonseptit ovat nostaneet läsnäolomme aivan uudelle tasolle.

Miksi valitsitte aikoinaan juuri Eran?

Kun Eero Anhava ja Riitta Pollari ottivat meihin yhteyttä, heidän kokemuksensa, osaamisensa ja rehellisen nöyrä asenteensa tekivät minuun ja Anuun vaikutuksen. Ymmärsimme, että  Eralla ajatellaan isosti ja rohkeasti. Löysimme nopeasti yhteisen linjan – yrittäjä ymmärtää aina toista yrittäjää. 

Kaikkea ei pidä eikä edes kannata tehdä itse. Erasta saimme juuri meille sopivimman kumppanin, jonka kanssa luottamus pelaa ja kemiat toimivat. Vuosien myötä on ollut ilo seurata myös Eran kasvua täyden palvelun toimistoksi. Nyt kun teillä on tiimissänne joukko eri alueiden osaajia, saamme kaiken saman katon alta. Yhdessä on hyvä viedä työvaatteiden ilosanomaa!

Toimitusjohtaja EERO Anhava: 

Kumppanuu­temme Medantan kanssa ulottuu monelle eri tasolle

”Teemme monipuolisia sisältöjä eri kanaviin – artikkeleita, uutisia, asiakastarinoita, some-kampanjoita ja -postauksia. Vastaamme mediaviestinnän suunnittelusta ja toimenpiteistä.  Markkinointikampanjoilla ohjaamme liikennettä Medantan verkkokauppaan.

Hyvän ja tuloksellisen yhteistyömme perusta on avoin keskusteluyhteys. Medantan avarakatseisten ja idearikkaiden naisten kanssa on ilo töitä. He haastavat meitä ajattelemaan asioita laajemmin.”

Haluatko kuulla lisää?

Eero Anhava

Toimitusjohtaja ja osakas
040 123 4567
eero.anhava@eracontent.fi