Sauli-tauluilla median valokeilaan
Lemmikkien ja luontoaiheiden lisäksi suomalaiset teettävät seinilleen Sauli Niinistö -tauluja ja jopa tilaavat tasavallan presidentin kuvalla varustettuja palapelejä. Tämä tehdaskierroksella paljastunut ilmiö poiki ifolorille laajan medianäkyvyyden aina ulkomaita myöden.
Mitä tavoitteita olette asettaneet mediaviestinnällenne, ifolorin markkinointipäällikkö Päivi Pietarinen?
Miten yhteistyö käynnistyi?
Suomalaisten Sauli-innostuksesta kertova tiedote oli ensimmäinen Eran tekemä viestintätoimenpide. Itse emme olisi tällaista mediakärkeä löytäneet, vaan Sauli-taulujen suosio tuli esille Eran haastatellessa tuotantomme työntekijää suosituista kuva-aiheista. Hän osasi kertoa, miten paljon presidentistämme teetetään kuvatuotteita, kuten kotien seinille ja hyllyihin aseteltavia kuvatauluja ja jopa palapelejä.
Tiedotteen suosio yllätti meidät. Monet mediat, kuten Helsingin Sanomat ja Meilläkotona.fi, ottivat meihin yhteyttä. Aiheesta raportoi 25 muutakin mediaa, kuten Avotakka, Tamperelainen, Keskisuomalainen sekä Senaste Nytt– ja The World News -sivustot.
Miten mediaviestintänne on kehittynyt yhteistyön myötä?
Arvostamme Eran näkemystä siitä, millainen viestikärki kiinnostaa mediaa. Erityistä ovat myös säännöllinen kuukausipalaveri ja avoin keskusteluyhteys. Eralta olemme saaneet konkreettista apua myös suomalaisten kuvaamista koskevaan tutkimukseemme. Laajasta tutkimuksesta kertynyt tieto on keskeisessä asemassa koko vuoden mediatyössämme.
Palvelumme
Ifolorille
Haluatko kuulla lisää?
Eero Anhava
Toimitusjohtaja ja osakas
040 123 4567
eero.anhava@eracontent.fi