Virtaa uudesta ilmeestä ja verkkosivustosta

Sähköteknisen Kaupan Liitossa työt sujuvat tehokkaasti, ja digikanavista saadaan hyödyllistä analytiikkaa. Aiemman järjestelmäviidakon sijasta kahden verkkosivuston päivittäminen, CRM:n ylläpito ja uutiskirjeiden lähettäminen tapahtuvat nimittäin nyt kaikki Hubspotilla. Digi-infran rinnalla uudistui myös liiton visuaalinen ilme.

Miksi päätitte uudistaa Sähköteknisen Kaupan Liiton verkkosivuston, toimitusjohtaja Sallamaari Muhonen?

Kun aloitin STK:n toimitusjohtajana vuoden 2021 alussa, oli selvää, että pitkään palvelleet sivumme kaipasivat sekä visuaalista että teknistä uudistamista. Sivujen julkaisujärjestelmä, CRM-järjestelmämme ja uutiskirjetyökalumme olivat kaikki eri sovelluksissa, mikä oli kolmen hengen tiimillemme työlästä ja kuormittavaa.

Millä perusteella valitsitte kumppanin uudistustyöhön?

Pienelle tiimillemme oli keskeisen tärkeää, että löydämme kumppanin, joka pystyy vastaamaan myös projektin johtamisesta. Toinen tärkeä kriteeri oli niin sisältöstrategian, sisältömarkkinoinnin, markkinoinnin automaation kuin visuaalisen suunnittelunkin vahva osaaminen.

Era erottautui edukseen jo tarjouskilpailuvaiheessa. Keskusteluissa kävi nopeasti selväksi, että juuri teillä oli kaipaamaani hybridiosaamista. Oli tyylikästä ja vakuuttavaa, että toitte heti läpinäkyvästi esille sivuston teknisestä toteutuksesta vastaavan kumppaninne.

Verkkoprojektit eivät aina mene ykkösellä putkeen – miten teidän projektinne sujui?

Homma oli alusta lähtien luotettavasti Eran tiimin käsissä, mikä helpotti arkeamme suuresti.

Koska uudistustyö tehtiin korona-aikana, emme käytännössä tavanneet kertaakaan livenä. Kaikki kuitenkin hoitui hienosti myös yhteisissä virtuaalikokouksissa. Meillä ei ollut ainuttakaan turhaa ”missäs nyt mennään” -palaveria, vaan jokaisella tapaamisella oli selkeä agenda ja tarkoitus. Täytyykin antaa eralaisille iso kiitos napakasta projektinjohtamisesta!

Otitte uudistuksessa käyttöön Hubspotin. Oletko valintaanne tyytyväinen?

Oli iso askel harpata pois erillisten sovellusten viidakosta Hubspotin maailmaan, jossa samalla alustalla ylläpidämme verkkosivustoja, hallitsemme osoitteistoja, lähetämme uutiskirjeitä sekä seuraamme ja analysoimme tuloksia.

On innostavaa, kun voimme jo nyt helposti seurata, mitä sivustoiltamme luetaan, mitkä uutiskirjeet toimivat parhaiten ja miksi. Ja tämähän on vasta alkua – mitä kaikkea muuta uutta vielä saammekaan Hubspotista irti.

Verkkosivuillenne luotiin myös uusi visuaalinen ilme. Näemmekö samaa ilmettä muuallakin?

Olemme hurjan tyytyväisiä verkkosivujen uuteen raikkaaseen ulkoasuun. Kiitos lahjakkaalle graafiselle suunnittelijallenne Antti Pihlajaniemelle. Hän osoitti työssään loistavaa ammattitaitoa ja inspiroitumista, vaikka BtoB-maailmassa toimiva etujärjestö ei kenties ole maailman lennokkaimpia asiakkaita.

Otamme kaiken irti uudesta visuaalisesta ilmeestä. Se tulee näkymään jatkossa muun muassa messuilmeessä ja painotuotteissamme, kuten käyntikorteissamme ja esitteissämme. Sellaisiakin vielä tarvitaan!

Toimitusjohtaja EERO Anhava:

Tehokasta projektin johtamista

”Vastasimme projektin johtamisesta ja Sähköteknisen Kaupan Liiton kahden sivuston –stkliitto.fi ja hyvinvointiasahkolla.fi – visuaalisesta suunnittelusta. Osallistuimme myös aktiivisesti sivustojen rakenteen suunnitteluun. Hubspottiin rakennettujen sivustojen teknisestä toteutuksesta vastasi kokenut, pitkäaikainen yhteistyökumppanimme. Teimme myös sisältöstrategian ja päivitimme verkkosisältöjä”

Haluatko kuulla lisää?

Eero Anhava

Toimitusjohtaja ja osakas
040 123 4567
eero.anhava@eracontent.fi