”Huimia tuloksia hurjassa tahdissa”
Kun avoimia työpaikkoja markkinoidaan oikeissa kanavissa ja osuvasti kohdistettuina, voittajia ovat niin työnhakijat, työnantajat kuin koko Suomikin. Eran digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Teemu Sätilä kertoo, kuinka TE-liven katsojamäärät lähtivät lentoon analyyttisen digimarkkinoinnin voimin.
Yhteiskunnallisesti merkittävää markkinointia
”TE-live on TE-toimistojen verkkopalvelu, joka auttaa työnantajia rekrytoimaan osaavia tekijöitä ja työnhakijoita löytämään töitä. Keinona ovat livelähetykset, joissa avoimista työpaikoista voidaan kertoa paljon tavanomaista työpaikkailmoitusta monipuolisemmin. Työnhakijat pääsevät myös esittämään kysymyksiä etukäteen tai anonyymin chatin kautta. Livelähetyksiä tuottavat viikoittain kaikki Suomen viisitoista TE-toimistoa.
Me Erassa vastaamme TE-live-lähetysten markkinoinnista digitaalisissa kanavissa. Tahti on hurja, sillä lähetyksiä on vuodessa satoja ja markkinoimme lähes kaikkia niistä. Teemme mainoksiin copytekstit ja visut, rakennamme ja kohdistamme kampanjat sekä seuraamme tiiviisti tuloksia.”
Kovaa kasvua yhteistyön alusta lähtien
”Yhteistyömme mainonnan osalta käynnistyi kesällä 2023. Haastetta tekemiseen on tuonut mainonnan volyymi: markkinoimme vuodessa satoja eri kohderyhmille tarkoitettuja livelähetyksiä. Tulokset ovat olleet kuitenkin erittäin hyviä. Kahdessatoista kuukaudessa tavoitimme 5,2 miljoonaa ihmistä – ja mikä tärkeintä, TE-liven verkkosivuston kävijämäärä yli kolminkertaistui reiluun puoleen miljoonaan kävijään.
Keskeistä markkinoinnissa on tavoittaa kunkin lähetyksen kohderyhmä mahdollisimman kustannustehokkaasti. Yhdessä TE-liveläisten kanssa loimme heti yhteistyön alussa jouhevan prosessin mainosten luomiseen ja rakensimme projektinhallinnan jaettuun pilvipalveluympäristöön.”
Yhteistyön tulokset puhuvat puolestaan
- Yli 22 miljoonaa näyttökertaa Googlessa, Metassa ja LinkedInissä
- 5,2 miljoonaa suomalaista tavoitettu Googlessa, Metassa ja LinkedInissä
- Verkkosivujen käynnit kasvoivat + 294 % (650 000 kävijää)
- Lähetysten katseluajat kasvoivat + 37 % ja lähetyksiä katsottiin sivustolla 150 000 kertaa
- Yritykset ovat erittäin tyytyväisiä TE-liven palveluun ja lähetysten markkinointiin. Osa on kertonut vastaanottaneensa laadukkaita hakemuksia lähetysten jälkeen.
- Työnhakijat kertovat, että TE-liven lähetyksellä oli ratkaiseva merkitys työpaikan hakemisessa.
- TE-liven tuottajat arvostivat erityisesti Eran nopeaa reagointia ja hyvää, avointa kommunikaatiota yhteistyössä.
Puhutteleva sisältö ratkaisee
”Rekrymainonnassa some-alustojen kohdennusmahdollisuudet ovat muuta markkinointia rajatummat, ja siksi mainosten sisältö ratkaisee menestyksen. Teimme mainontaan TE-liven brändiä vahvistavan visuaalisen ilmeen ja konseptoimme copy-tekstien rakenteen. Kovasta tahdista huolimatta emme tingi hyvästä laadusta ja houkuttelevuudesta – jokainen mainos tehdään yksilöllisesti ihmisvoimin. Metan kanavissa mainosten keskimääräinen klikkihinta onkin ollut erittäin hyvä 16 senttiä ja klikkiprosentti päälle 2 prosenttia.”
Palvelumme
TE-livelle
Sujuva yhteistyö kantaa hedelmää
”Teemme ja kehitämme mainontaa tiiviisti TE-liven tiimin kanssa. TE-toimistot puolestaan tuottavat käyttöömme aktiivisesti luovaa ja persoonallista videomateriaalia.
Heti yhteistyömme alusta asti oli selvää, että työllämme on yhteiskunnallista merkitystä. On ollut palkitsevaa saada kuulla, että TE-toimistojen asiakkaat ovat hyötyneet mainonnasta ja saaneet laadukkaita työhakemuksia. On upeaa olla mukana vaikuttamassa ihmisten elämään ja Suomen hyvinvointiin!”
Haluatko kuulla lisää?
Teemu Sätilä
Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
040 220 2923
teemu.satila@eracontent.fi