siirto-ja-era-1920x1080

Kotimainen Siirto valitsi Eran markkinoinnin kumppanikseen

Viestintä- ja markkinointitoimisto Era Content on OP:n ja Nordean omistaman maksupalvelu Siirron uusi markkinointikumppani. Tavoitteena on nostaa Siirto suomalaisten suosituimmaksi tilipohjaisen maksamisen palveluksi.

Siirto on Suomen laajin mobiilimaksamisen verkosto. Pankit ja muut maksupalveluntarjoajat voivat tarjota avoimessa Siirto-maksujärjestelmässä sovelluksia ja palveluita, jotka mahdollistavat suomalaisille reaaliaikaisen rahansiirron ”kännykästä kännykkään”. Siirto-maksut toimivat eri pankkien asiakkaiden välillä, verkkokaupassa sekä tulevaisuudessa kivijalkaliikkeissä.

Kuluttaja-asiakkaat voivat Siirron avulla siirtää rahaa ja tehdä ostoksia pelkän puhelinnumeron perusteella. Maksunvälittäjistä Paytrail, Svea Payments, Visma Pay ja Verifone Finland hyödyntävät jo nyt Siirron palveluita verkkokaupan maksuratkaisuna.

OP ja Nordea muodostivat keväällä uuden Siirto Brand Oy -yhteisyrityksen vauhdittamaan palvelun kehitystyötä. Siirron ja Eran kokonaisvaltaisen markkinointiyhteistyön tavoitteena on rakentaa Siirrosta suomalaisten ykkösvalinta tilipohjaisessa maksamisessa ja saada mahdollisimman moni markkinatoimija mukaan verkostoon.

”Meillä on jo 1,5 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää, ja palvelumme kehittyy monin tavoin vuoden 2026 aikana. Siirron käyttöä on tarkoitus laajentaa verkkokauppoihin, laskujen maksamiseen ja e-laskujen tilaamiseen. Uskomme, että luotettavalle kotimaiselle mobiilimaksamisen palvelulle on kysyntää”, Siirron toimitusjohtaja Mikko Ketola kertoo.

”Siirrossa kehitetään turvallista kotimaista maksamisen vaihtoehtoa sekä entistä helpompia digitaalisen maksamisen tapoja. On hienoa olla rakentamassa suomalaista maksamisen menestystarinaa kädet savessa”, sanoo Eran kehitysjohtaja Eero Anhava, joka osana yhteistyötä toimii Siirron markkinointijohtajana.