Eranomainen vuosi 2021 – kiitosten kera!
Vuotemme 2021 oli sanalla sanoen eranomainen. Kokosimme sen kohokohdat, huiput ja onnistumiset yhteen pakettiin. Ja lopussa paljastamme, kenelle kiitos tästä kaikesta kuuluu.
9
Viime vuoden tärkein, kaunein ja ihanin numero ansaitsee tulla mainituksi heti ensimmäisenä. Saimme syys–lokakuussa tehdyssä asiakaskyselyssämme suositteluarvosanaksi tasan 9, josta olemme todella ylpeitä ja onnellisia. Etenkin, kun arvosteluasteikkomme ulottuu aina armottomasta nollan suorituksesta napakymppiin.
+13%
Tykkäämme myös luvuista 2,4 miljoonaa euroa (viime vuoden liikevaihtomme) ja 13 prosenttia (liikevaihdon kasvu). Kasvua kertyi, kun pitkäaikaiset asiakkaamme laajensivat yhteistyötään kanssamme ja solmimme uusia jatkuvia kumppanuuksia muun muassa Viking Linen, Asuntosäätiön ja Sähköteknisen Kaupan Liitto ry STK:n kanssa.
Visuaalista viestintää, digimarkkinointia & asiantuntijuutta vaikka muille jakaa
Kasvua loi myös entistä laajempi palvelupalettimme. Panostuksemme designiin ja graafiseen suunnitteluun näkyvät jo nelihenkiseksi kasvaneena visutiiminämme ja viisinkertaistuneena työmääränä! Työmme ulottuvat nyt kokonaisten ilmeiden suunnittelusta jatkuvaan liikkuvan kuvan tuotantoon. Lähes samaan tahtiin kasvoi myös digimarkkinointimme, jossa erityisesti kampanjamuotoinen tekeminen korostui. Ja hienoa on sekin, että viime vuoden aikana yhä useampi eralainen työskenteli joko väliaikaisesti tai pysyvämmin osana asiakkaidemme omia tiimejä.
Etusivu uusiksi!
Vannoimme pitkään olevamme vähintään 99-prosenttisesti digitaalinen toimisto, mutta niinpä vaan viime vuonna voitimme useamman painetun asiakas- ja sidosryhmälehden teon. Eihän siinä mitään ihmettä pitäisi olla, onhan eralaisten taustoissa erittäin vahva printin osaaminen lehdenteon kaikilta eri osa-alueilta.
Räätälöityjä ratkaisuja
Brändi- ja strategiatyöt ovat olleet toimintamme tukipilari Eran perustamisesta lähtien, ja niiden parissa puursimme myös viime vuonna. Kiinnostava uusi haaste oli muun muassa kansainvälisen brändin lokalisointi paikallisiin olosuhteisiimme. Koulutimme ja valmensimme myös ahkerasti: vahvistimme huippuasiantuntijoiden vaikuttajaidentiteettiä, vedimme toimittajakoulutuksia useassa eri mediatalossa ja sparrasimme organisaatioiden ylintä johtoa viestinnän haasteissa. Etävalmennusten ja -työpajojen vetäminen vaati välillä aikamoista luovuutta, ja auttoi meitä kehittämään monia uusia tapoja innostaa ja herättää uusia ajatuksia.
9 (taas)
Ulla, Miia, Antti, Niina, Katja, Kaisa, Titta & Annika! Ja kesätuottajamme Oona! Tiimimme kasvoi, monipuolistui ja sai paljon uutta osaamista ja näkemyksiä, kun nämä huipputyypit liittyivät joukkoomme. Pistimme pystyyn traineeohjelman, jonka ensimmäiset eranautit aloittavat maaliskuun alussa. Tämän vuoden aikana meitä onkin jo reilusti yli kolmekymmentä.
364
Ja loppuun vielä yksi luku. Vaikka tässä innostuimme kehumaan itseämme, niin vuoden muina 364 päivänä oman innostuksemme lähteinä ovat asiakkaamme, joiden kanssa meillä on ilo ja kunnia tehdä töitä. Kiitokset teille kaikille viime vuodesta, te teitte siitä eranomaisen!