Strategisen sisältö- ja viestintätoimisto Era Contentin viime vuoden liikevaihto oli 2,1 miljoonaa euroa ja asiakkaiden antama suositteluarvosana 9,5. Poikkeuksellisen vuoden aikana Era aloitti jatkuvan yhteistyön kymmenen asiakkaan kanssa, käynnisti visu- ja digitiimit sekä palkkasi seitsemän uutta osaajaa. Tänä vuonna tavoitteena on viidenneksen kasvu.

Koronaepidemia hiljensi Era Contentin toimintaa alkuvuonna, mutta kesän jälkeen sisältömarkkinoinnin ja viestinnän palveluiden kysyntä lähti jälleen vahvaan kasvuun. Kasvua tuli niin uusista kuin pitkäaikaisistakin asiakkuuksista, monista brändi- ja strategiaprojekteista sekä entistä monipuolisemmista visuaalisen suunnittelun ja digimarkkinoinnin palveluista. Eran uusia jatkuvia asiakkuuksia olivat muun muassa A-Insinöörit, Tamro, Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINE sekä Valokuitunen.

Eran liikevaihto pysyi vuoden 2019 tasolla 2,1 miljoonassa eurossa, ja yrityksen vahvasta taloudellisesta asemasta kertoo Suomen Asiakastiedon Eralle myöntämä Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatti. Syksyllä 2020 mitattu asiakkaiden suositteluarvosana oli 9,5 (asteikolla 0–10).

Uskon, että saamamme hyvä palaute perustuu kykyymme sekä uudistaa ajattelua että reagoida nopeasti. Koronavuoden aikana monet kumppanuutemme tiivistyivätkin entisestään, ja starttasimme etäolosuhteissa onnistuneesti jatkuvan yhteistyön kymmenen organisaation kanssa”, Era Contentin toimitusjohtaja Eero Anhava sanoo.

Erassa aloitti loppuvuoden aikana seitsemän uutta työntekijää. Visuaalisen suunnittelun ja digimarkkinoinnin palveluita vahvistettiin perustamalla uudet visu- ja digitiimit, joissa työskentelee yhteensä seitsemän eralaista. Tänä vuonna Eran tavoitteena on noin viidenneksen kasvu.

Jatkamme satsauksia osaamiseemme ja hyviin tekijöihin. Kasvu auttaa meitä kehittymään, laajentamaan näkökulmiamme ja ennen kaikkea palvelemaan asiakkaitamme entistäkin kokonaisvaltaisemmin. Esimerkiksi digiloikan ja etätyön yleistymisen myötä organisaatiot ja niiden asiantuntijat tarvitsevat uudenlaisia valmiuksia ja työkaluja vaikuttamiseensa”, Eero Anhava sanoo.

Eero Anhavan ja Riitta Pollarin vuonna 2014 perustaman Eran ydinliiketoimintaa ovat brändi- ja strategiatyöt, sisältömarkkinointi, viestintä, visuaalinen suunnittelu sekä räätälöidyt vaikuttaja- ja mediavalmennukset ja sisältökoulutukset. Erassa on tällä hetkellä 23 työntekijää.

  • Artikkelin kategoria:Tiedote