Joukko eralaisia kertoo, mitä he työstään ja työpaikastaan tuumaavat.

 

Asiakkuuspäällikkö Kristina Herbert
Asiakkuuspäällikkö Kristina Herbert, haastatteluhetkellä kolmatta päivää Erassa

Millaista on aloittaa uutena eralaisena?

Ensimmäiset päivät ovat kuluneet vauhdikkaasti – pääsin mukaan tapaamaan asiakasta jo tunnin työkokemuksella! Sen jälkeen olen jaellut moikkauksia sisäisissä palavereissa, ajautunut keskustelemaan urapoluista ja Netflix-sarjoista, tutustunut Eran strategiaan ja laittanut työvälineitäni ja viestintäkanavia kuntoon. Nyt ollaan linjoilla!

Kaikkia eralaisia en ole vielä tavannut. Silti kummastelen, että olenko tosiaan ollut vasta kolme päivää jengissä vai tuntenut nämä ihmiset jo pidempään?

Vaikka meitä täällä toimistolla on vain muutama, ympärillä tapahtuu koko ajan ja sisältöjä, joihin tutustua, on vaikka kuinka. Olen selvästi asiantuntevan ja kokeneen porukan ympäröimä.

Tutustu rekryymme: Innostunut ja utelias tuottaja

 

Design director Aino Ahtiainen, eralainen elokuusta 2020

Kuvaile Eraa visualistin silmin.

Era on energinen kasvuyritys. Lähestymme asiakkaitamme kokonaisvaltaisesti kuunnellen, opastaen ja tarvittaessa haastaen. Tämä on unelmapaikka monipuoliselle ja tiedonjanoiselle tekijälle – työnkuva ei määrity tittelin mukaan, vaan laajenee luontevasti strategiaan, sisältöihin, brändityöhön ja konseptisuunnitteluun. Se tuo työhön mielekkyyttä – on ihanaa tarjota asiakkaalle jotain odottamattoman hyvää ja hyödyllistä.

 

 

Sisältöjohtaja Heli Karonen, eralainen helmikuusta 2019

Miten olet muuttunut sisältöjen ammattilaisena Erassa?

Kuvittelin, että yli 15 vuotta mediassa olisi tehnyt minusta melkoisen sisältökonkarin – osittain näinkin, mutta vähänpä kuitenkaan tiesin. Eraan tultuani olen moneen otteeseen hämmästellyt, miksi ihmeessä en aiemmin ajatellut sisältöjä näin monesta eri näkökulmasta. Aikani täällä on ollut mieletön oppimatka: strateginen ajatteluni on kehittynyt, kohderyhmäosaamiseni on syventynyt sekä konseptoinnissa ja kerronnan keinoissa olen saanut koetella mielikuvitukseni rajoja. Työkavereiden lisäksi itse työ on opettanut, sillä asiakkaidemme toimialat ovat ällistyttävän monipuolisia. Olen saanut tehdä töitä niin  julkisen sektorin, start uppien kuin perhe- ja pörssiyhtiöidenkin huippuosaajien kanssa. Olen ollut lähes kaksi vuotta Erassa ja edelleen tuntuu, että matkahan on vasta aluillaan!

Tuottaja Henna Rautiainen, eralainen joulukuusta 2015

Mikä Erassa on muuttunut siitä, kun tulit taloon vuonna 2015?

Tulin töihin reilun vuoden ikäiseen, tomerat ensiaskeleensa sisältömarkkinoinnin uudistajana ottaneeseen Eraan. Nyt kuusi vuotta myöhemmin voin sanoa, että todella paljon on muuttunut – ja toisaalta ei ole.

Eran vauhdikas kasvu on luonnollisesti tuonut valtavan määrän muutoksia. Taloon tullessani meitä oli kourallinen, nyt monipuolisen taustan omaavia huippuosaajia on jo 25.

Kun aloitin Erassa, toimistomme oli Munkkiniemessä vanhassa pankkikonttorissa, ja tunnelma oli tiivis. Niin kirjoitushommat, palaverit kuin yhteiset kahvihetketkin olivat samassa avotilassa. Vetäytymään pääsi entiseen pankkiholviin. Taisin olla kova vetäytymään, koska holvi nimettiin Hennalaksi. Vessapaperia osti lähikaupasta se, jolla oli aikaa. Asiakkaita oli muutama, ja kaikki eralaiset olivat mukana lähes kaikessa. Jälkikäteen ajateltuna tämä oli mieletön oppimatka.

Nyt Eralla on väljät toimistotilat Pitäjänmäellä: kokoushuoneita on useita ja vetäytymistilojakin kaksi. Niiden nimet ovat Hys 1 ja Hys 2. Vessapaperit ja käsidesit tulevat toimistolle tilattuina. Asiakasmäärä on moninkertaistunut – seitsemän vuoden aikana Eralla on ollut yli 100 asiakasta. Asiakkaiden toimialat ovat uskomattoman monipuolisia, ja on hienoa, miten olemme kasvaneet yhdessä asiakkaidemme kanssa.

Kasvun myötä Eran toiminta on organisoitunut. Kaikki eivät voi tehdä kaikkea, mutta edelleen jokainen meistä saa olla monessa mukana. Työnkuva ei määrity tittelin perusteella, vaan laajenee luontevasti sisältöjen tekemisestä viestintään ja brändi- ja strategiatyöhön.

Se mikä ei ole muuttunut, on kiinnostavien ja mieleen jäävien sisältöjen luominen. Se alkaa edelleen kysymällä, mitä haluamme kertoa, miksi ja kenelle. Tämä vaatii perehtymistä, ajattelemista, itsensä haastamista ja ideoiden pallottelua. Parasta on, ettei työtä tarvitse tehdä yksin. Innostumme yhdessä ja innostamme toisiamme. Olemme aidosti hyvä tiimi.

Teet työksesi visuaalista suunnittelua, vapaa-ajallasi musiikkia. Jos Era olisi musiikkia, miltä se kuulostaisi?

Visuaalinen suunnittelija Antti Pihlajaniemi, eralainen maaliskuusta 2021

Era olisi itsevarmuudella eteenpäin jyräävä nopeatempoinen kappale, unohtamatta kuitenkaan pientä pilkettä silmäkulmassa. Se olisi positiivissävytteinen, mutta ei kuitenkaan liian siirappinen. Laulussa kerrottaisiin rehellisesti, kuinka asiat oikeasti ovat. Vauhdilla etenevässä kappaleessa tarvitaan kuitenkin pieni hengähdystauko, jossa hetkeksi rauhoitutaan ja inspiroidutaan, kunnes loppuhuipennus räjäyttää pankin.

 

Tilaa uutiskirjeemme!

 

 

  • Artikkelin kategoria:Nimitys