Mitä yhteistä on Suomen ja Sammon historialla? Se selviää Era Contentin tekemästä yrityshistoriasta, joka valmistui keväällä 2017.

 

Mitä ja kenelle halusitte viestiä Sammon tarinalla, Sampo Oyj:n verkkoviestintäpäällikkö Carolina Orädd?

Halusimme kertoa kiinnostavasti Sammon historiasta osakkeenomistajille, sijoittajille, omalle henkilökunnallemme sekä myös muille sidosryhmille. Ajankohta osui sopivasti Suomen 100-vuotisjuhlavuoteen. Sammolla on pitkä ja vaiheikas historia, joka on täynnä mielenkiintoisia yksityiskohtia.

Miksi päätitte kertoa tarinaanne historian kautta?

Historia taustoittaa Sammon pitkän matkan nykymuotoiseksi finanssikonserniksi ja on luonteva osa koko konsernitason viestintää. Uusi historiaosuus on helposti sidosryhmiemme löydettävissä nettisivuillamme. Painettua esitettä jaettiin yhtiökokouksen osallistujille. Se herätti mielenkiintoa ja sai ihmiset muistelemaan menneitä.

Millaista työskentely eralaisten kanssa oli?

Era Contentin innostus ja mielenkiinto aiheeseen oli iloinen yllätys. Teksteihin löydettiin lähdeaineistosta mielenkiintoisia yksityiskohtia, ja Suomen historiaa osattiin kuljettaa luontevasti rinnalla. Sampoon liittyvien kuvien löytäminen sadan vuoden takaa oli haasteellista, mutta Eran tiimi onnistui löytämään historiikkiin sopivia kuvia Suomen historiasta. Yhteistyö Eran kanssa oli mutkatonta ja meille asiakkaana jäi tunne, että mielipiteitämme kuunneltiin ja arvostettiin. Kaiken kaikkiaan onnistunut projekti!

Tutustu tästä Sammon historiaan

Palvelumme Sammolle:

  • Sisältöjen suunnittelu konseptointi
  • Kuvamaailman suunnittelu
  • Sisällöntuotanto

Haluatko kuulla lisää?

 

Myyntijohtaja Niko Helle
niko.helle@eracontent.com
040 486 4869

Sulje