Telian Avoin Kuitu tuo huippunopeat yhteydet pientaloalueille. Vaikuttavalla markkinoinnilla on Avoimelle Kuidulle erityisen suuri rooli, sillä verkko rakennetaan vasta, kun riittävän moni asukas on tilannut sen. Tavoitteet ylittyivät jo ensimmäisenä vuonna, jolloin Telia toi kuituyhteyden 10 000 ihmisen ulottuville.

 

 

Miksi valitsitte sisältömarkkinoinnin Avoimen Kuidun markkinointiin, Telian kehityspäällikkö Markus Näkki?

Ymmärsimme jo alussa, että sisältömarkkinointi voisi sopia hyvin Avoimen Kuidun liiketoimintaan, koska meidän pitää tarjota ihmisille paljon uutta tietoa valokuidusta ja nopeiden tietoliikenneyhteyksien merkityksestä. Halusimme saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla: sekä välittää tietoa että jäädä ihmisten mieliin.

Avoin Kuitu organisoitiin alussa Telian sisäiseksi startupiksi. Kuten startupit usein, lähdimme liikkeelle arvauksia tekemällä. Kokemuksen myötä myös toimintamallimme ovat kehittyneet. Siinä Eralla on ollut iso rooli. Liiketoimintamme laajentuessa Era on kyennyt skaalautumaan mukanamme joustavasti ja nopeasti.

Miten sisältömarkkinointi on kehittynyt Avoimen Kuidun kasvaessa?

Kumppanuutemme ulottuu nyt liiketoimintamme monelle eri tasolle. Era on tiiviisti mukana päivittäisessä tekemisessämme ja heidän projektijohtajansa työskentelee osana tiimiämme. Avoinkuitu.fi-sivustollamme julkaistaan 2–4 sisältöä kuukaudessa, ja Era suunnittelee myös niiden somemarkkinoinnin.

Markkinointimateriaaliemme suunnittelun ja tekemisen lisäksi olemme hyödyntäneet Eran osaamista verkkosivustomme ja myyntimateriaaliemme sisältöjen luomisessa ja kehittämisessä. Ammennamme jatkuvasti sisältömarkkinoinnista ideoita muuhun tekemiseemme – ja toisin päin.

Millaisia tuloksia olette saavuttaneet?

Kun lanseerasimme Avoimen Kuidun syksyllä 2016, tavoitteena oli saada tuhansia uusia tilauksia. Tavoite ylittyi jo vuonna 2017: Avoin Kuitu oli silloin tuotu noin 10 000 ihmisen ulottuville.

Lähdimme liikkeelle sisältömarkkinoinnista, mutta tässä vaiheessa se on enää yksi osa yhteistyöstämme. Eralla on ollut merkittävä rooli koko Avoimen Kuidun konseptin ja asiakasviestinnän kehittämisessä. Yhdessä olemme kehittäneet asiakaskokemusta.

Olemme saaneet Eralta apua joka tasolla suurista linjoista pieniin yksityiskohtiin. Arvostan eralaisten aktiivista otetta ja liiketoimintamme ymmärrystä. He ehdottavat toimenpiteitä, jotka edistävät aidosti bisnestämme ja ovat tähän päivään ja growth hacking -henkeen soveltuvia juttuja, joista tulokset saa nopeasti näkyviin.

 

Palvelumme Telian Avoimelle Kuidulle

  • Sisältöstrategia
  • Sisältöjen konseptointi
  • Sisältömarkkinointi
  • Digitaalisten kanavien kehittäminen
  • Visuaalinen suunnittelu ja toteutus
  • Asiakasviestintä
  • Mediaviestintä

Valittuja sisältöjä

Haluatko kuulla lisää?

 

Myyntijohtaja Niko Helle
niko.helle@eracontent.com
040 486 4869

Sulje