Puolella kasvanut mediamyynti ja todelliseksi menestykseksi osoittautunut uusi kirjaverkkokauppa. Tällaisia tuloksia syntyi, kun Suomen suurin metsäalan mediatalo Metsäkustannus teki sisältöstrategian ja uudisti verkkopalvelunsa yhdessä Era Contentin kanssa.

 

Metsäkustannus kustantaa Metsälehteä ja Metsälehti Makasiinia sekä julkaisee monipuolista kirjavalikoimaa. Miten kaikki brändinne kattavan sisältöstrategian tekeminen, uusien kohderyhmien tunnistaminen ja verkkopalvelujen uudistaminen vaikuttivat liiketoimintaanne, toimitusjohtaja Outi Karemaa?

Eran kanssa työstetyn sisältöstrategian ja verkkopalvelujen uudistamisen jälkeen otimme ison digiharppauksen vuonna 2017. Mediamyyntimme kasvoi peräti 50 prosentilla uusien natiivimainonnan ja pakettimyynnin ratkaisujen ansiosta. Myös uudistuksen osana toteutettu kirjojen verkkokauppa osoittautui todelliseksi menestykseksi ja sille budjetoitu myynti tuplattiin 2017.

Parasta konsulttityötä

Metsäkustannuksen sisältöstrategia tehtiin yhdessä monipuolisen asiantuntijajoukon kanssa. Siinä tarkasteltiin mediatalon sisältöjä kohderyhmien, teemojen ja konseptien – ei yksittäisten kanavien tai brändien – näkökulmasta. Sisältöstregiaprojektin jatkoksi Era toimi konsulttina uuden verkon julkaisujärjestelmän kilpailutuksessa. Tällaista palautetta yhteistyö kirvoitti:

”Parasta konsulttityötä, johon olen pitkään aikaan törmännyt.”

”Aikataulut pitivät ja tulosta syntyi. Meidät haastettiin hyvällä tavalla, kyseenalaistettiin pinttyneitä käsityksiämme. Digimaailman kehitykseen saatiin laajempaa näkemystä.”

Entä miten toimintanne on muuttunut?

Meillä aloitti päätoiminen verkkotuottaja. Olemme päässeet todella paljon eteenpäin erityisesti systemaattisessa analytiikan hyödyntämisessä ja somessa. Hakukonemainonta ja hakusanaoptimointi ovat kehittyneet merkittävästi.

Joko uudistuksen eväät on syöty vai kantavatko ne vielä pidemmälle?

Kasvumme on jatkunut myös tänä vuonna. Lukijatutkimuksen mukaan asiakkaamme arvostavat aiempaa luontevampaa monikanavaisuutta, mikä auttaa myös levikin kehittymistä. Tältä pohjalta on helppo jatkaa verkkopalveluiden kehittämistä.

Palvelumme Metsäkustannukselle:

  • Auditointi
  • Asiakastutkimus
  • Brändi
  • Sisältöstrategia
  • Sivuston vaatimusmäärittely
  • Sivustototeuttajan kilpailutus
  • Fasilitointi

Haluatko kuulla lisää?

 

Myyntijohtaja Niko Helle
niko.helle@eracontent.com
040 486 4869

Sulje