Aalto-yliopiston kampuksella Otaniemessä tapahtuu ja paljon. Nyt positiivinen pöhinä näkyy ja kuuluu Aallon kanavissa, eikä Otaniemeen saapuva voi olla huomaamatta, mihin hän on tullut.

 

Miksi halusitte lähteä rakentamaan kampukselle brändiä ja omaa viestintää, Aalto-yliopiston viestintäpäällikkö Anu Salmi-Savilampi?

Kampuksen kehittäminen kansainvälisesti houkuttelevaksi innovaatiohubiksi on Aalto-yliopistolle keskeisen tärkeä hanke, joka on juuri nyt mielenkiintoisessa ja vauhdikkaassa vaiheessa. Länsimetro yhdistää Aalto-yliopiston entistä tiiviimmin kiinni muuhun pääkaupunkiseutuun ja kampuksen ytimeen on valmistumassa uudet rakennukset sekä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoululle että Kauppakorkeakoululle. Myös monipuolisia palveluita tarjoava A Bloc -metrokeskus avaa ovensa pian. Dipoli on uudistettu koko Aalto-yhteisön yhteiseksi päärakennukseksi ja kaikille avoimeksi monikäyttötaloksi. Vastikään kampuksella aloitti toimintansa myös A Grid, yksi Euroopan suurimmista startup-keskuksista. Tavoitteemme ovat kampuksen osalta todella kunnianhimoiset, joten halusimme tässä tilanteessa lisävoimia sekä kampusviestinnän käytännön toteutukseen että ideoita brändin kehitystyöhön.

Mitä konkreettisia asioita yhteistyöstä syntyi?

Eran tuottamat kampusaiheiset uutiset, artikkelit, videot ja muun muassa kampuksen infonäyttöjen aineistot ovat rikastuttaneet sisältöjämme. Näkyvin yhteistyön tulos on metroon johtavan tilapäisen käytävän teippaus, jossa kuvataan monipuolisesti kampuksen kehittämistä. Olemme saaneet siitä runsaasti positiivista palautetta, kuten myös Eran tuottamista metroon johtavan käytävän edessä olevista tilapäisistä opasteista. Eran ideoimana otimme myös haltuun Otaniemen alueen valopylväiden mainospinnat.

Saitteko yhteistyön myötä uusia ajatuksia? 

Totta kai, on aina hedelmällistä saada näkökulmia ulkopuoliselta toimijalta. Meillä oli Eran kanssa yhteisiä workshoppeja, joissa syntyi hyviä ideoita kampusviestinnän ja brändin jatkokehitystä varten. Meillä on nyt hyvät eväät jatkaa ja kehittää kampusviestintää edelleen. Johtomme kiitteli myös Eran tehokasta ja antoisaa mediavalmennusta.


Brändityössä päätettiin korostaa muun muassa kampuksen avoimuutta ja monipuolisia palveluja koko kampus-yhteisölle sekä nostaa Otaniemi keskiöön. Sisältökonsepteissa huomioitiin lukuisten eri kohderyhmien puhuttelu ja ammennettiin kampuksen ainutlaatuisesta luonteesta. Sisältöjä julkaistiin Aalto.fi- ja Aaltocre.fi-sivustoilla sekä Aalto University Magazinessa. Lisäksi käyttöön valjastettiin kampuksen infonäytöt ja ulkopintoja.

Palvelumme Aalto-yliopistolle

  • Brändityö
  • Sisältöjen konseptointi
  • Mediavalmennus
  • Sisältömarkkinointi
  • Visuaalinen suunnittelu

Valittuja sisältöjä

 

Haluatko kuulla lisää?

 

Myyntijohtaja Niko Helle
niko.helle@eracontent.com
040 486 4869

Sulje