Vaikuttavien sisältöjen salaisuus? Kohderyhmiä puhuttelevat teemat, kiinnostavat konseptit, tehokkaat prosessit ja selkeät mittarit.

Sisältöstrategia on avain tavoitteelliseen, tulokselliseen ja tehokkaaseen sisältöjen tekemiseen.  Se kertoo miksi, kenelle ja miten sisältöjä tehdään sekä määrittelee mittarit, joilla onnistumista seurataan.

Sisältöstrategia voi ohjata sisältömarkkinointia tai toimia myös muun sisällöntuotantosi, kuten viestinnän, ohjenuorena. Se lähtee organisaatiosi tavoitteista, mutta tarkastelee maailmaa vastaanottajan silmin. Jos olet vahvistamassa läsnäoloasi digitaalisissa kanavissa tai luopumassa kokonaan printistä, sisältöstrategia ohjaa sinut muutoksen läpi.

 

Yhteistyö Eran kanssa haastoi meidät kehittämään omaa tekemistämme ja näkemään asiat uusista näkökulmista. Tajusimme, miten tärkeää on miettiä mitä kerrotaan, kenelle kerrotaan ja miten kerrotaan. Strategiatyön myötä meille avautui myös se, miten tärkeää on ajatella asioita vastaanottajan näkökulmasta.
Viestintäjohtaja Marjo Ollikainen, Akava

 

Miten?

Me Erassa olemme tehneet yli 30 brändiprojektia asiakkaillemme, joihin kuuluu niin medioita ja järjestöjä kuin startupeja ja suuryrityksiäkin.

  1. Sisältöstrategiatyön ytimessä on asiantuntijoidemme johtama intensiivinen ja keskusteleva työpajatyöskentely.
  2. Työpajojen ja Eran asiantuntijatyön tuloksena syntyy perusteellisesti dokumentoitu sisältöstrategia, joka on selkeä työkalu kaikessa sisältöjen tekemisessä.
  3. Strategiatyö jatkuu usein sisältökumppanuutena, jossa Era vastaa sisältöjen suunnittelusta, tekemisestä ja markkinoinnista.

Sisältöstrategian ainekset

Sisältöstrategia auttaa luomaan erottuvia sisältöjä kaikkiin kanaviin. Se ohjaa kaikkien organisaatiosi sisällöntekijöiden toimintaa ja tehostaa prosesseja.

  • Asiakas/vastaanottajapersoonat
  • Teemat
  • Konseptit
  • Prosessit ja roolit
  • Mittarit

Kerron mielelläni lisää!

 

Myyntijohtaja Niko Helle
niko.helle@eracontent.com
040 486 4869

Sulje