Suomen johtava immateriaalioikeuksiin keskittynyt asiantuntijayritys Kolster on valinnut strategiseksi markkinointikumppanikseen sisältötoimisto Era Contentin.

 

Era Contentin ja Kolsterin yhteistyö alkoi viime vuonna brändityöllä, henkilöstön koulutuksella ja sisältöstrategian tekemisellä. Kesäkuun alussa Kolster valitsi Eran strategiseksi markkinointi- ja viestintäkumppanikseen. Eran viisihenkinen tiimi vastaa Kolsterin markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteistä.

”Tavoitteemme on kasvaa kotimaan markkinan lisäksi myös kansainvälisesti. Haluamme nostaa asiantuntemuksemme ja osaamisemme rohkeasti esille, ja uskomme vahvasti kiinnostavien ja näkemyksellisten sisältöjen voimaan markkinoinnissa. Era ymmärtää liiketoimintaamme, ajattelee strategisesti sekä reagoi tarvittaessa nopeasti”, Kolsterin myynti- ja markkinointijohtaja Juhana Hietala sanoo.

Vuonna 1874 perustettu Kolster on yksi Suomen vanhimmista perheyrityksistä. Sen 2 400 asiakkaasta 65 prosenttia on ulkomailta. Kolmen viime vuoden aikana Kolster on investoinut merkittävästi Kiinan markkinaan ja se on ainoa ulkomainen jäsen maan tavaramerkkiyhdistyksessä. Kiinassa myönnetään yli miljoona patenttia vuodessa, ja yhä useampi Eurooppaan tuleva innovaatio on sieltä lähtöisin. Kolsterin liikevaihto vuonna 2017 oli 21,4 miljoonaa euroa ja tulos 2,2 miljoonaa euroa.

”Kolster uudistaa rohkeasti omaa markkinointiaan ja koko toimialan tapaa kertoa itsestään. Heidän vahva osaamisensa ja kunnianhimonsa on innostava lähtökohta, kun tavoitteina ovat kasvu ja edelläkävijyys kansainvälisessä IPR-kentässä”, Era Contentin toimitusjohtaja Eero Anhava sanoo.

Era Contentin liikevaihto kasvoi viime vuonna yli kolmanneksella 1,6 miljoonaan euroon. Vuonna 2014 perustettu sisältötoimisto on palvellut jo yli 90 asiakasta.

Sulje